2013. augusztus 30.

Zen Garden asztali meditáció

Döbbenettel vettem tudomásul, hogy amikor összeállítottam a Zen tálamat, akkor tulajdonképpen egy meditációs asztali zen kertet szerettem volna készíteni.
Régóta tervem, hogy készítek egy sötétbarnára pácolt hosszúkás, magas falú dobozt, bele fehér dekorhomokot szórtam volna, a homokba pedig mécseseket és egy Buddha szobrot mélyesztettem volna.
Aztán valahogy keresgéltem a neten, és rájöttem, hogy minden egy irányba mutat: egy asztali zen kertet szeretnék.


A kiotói Békés Sárkány
zenkert_kioto
A zen kert eredetije – a világörökség része – kiotói Ryoanji templomban található, magyar fordításban Békés Sárkányt jelent. A 30 x 40 méteres kert lenyűgöző, pedig nincs benne semmilyen növény, három oldalról fal veszi körül, a negyedik oldalon pedig egy kis fatornác húzódik.
A kert homokfövenyét naponta gereblyézik, mégpedig úgy, hogy a sziklák mellett tökéletes köröket alkotnak, a fennmaradó részen pedig tökéletes egyeneseket húznak. Tizenöt szikla tartozik a kerthez, melyek közül egyszerre legfeljebb 14 látszik. Úgy tartják ugyanis, hogy a 15. szikla csak azok előtt mutatkozik meg, akik elérik a megvilágosodást.
A sziklák és a homoktenger jelentéséről számtalan elképzelés létezik, de az biztos, hogy aki ide eljut, az megnyugszik, pusztán azért, mert a részesévé válhat a varázsnak. A kert elrendezése úgy hat a tudatalattira, hogy végtelen nyugalom tölti el a kert szemlélőjét. Olyan világ ez, amely érintetlen és állandó – a homokba gereblyézett hullámok az örökkévalóságot és a belső utazást (meditációt) szimbolizálják.
A japán zen kertek élményét (illúzióját) próbálják visszaadni a bájos asztali zen kertek. Dekorációnak, s persze meditációs eszköznek is tekinthetők. . A zen kert(észkedés) nyugalommal tölt el, kitisztítja az elménket, remek kikapcsolódás. Rápillantva átélhetjük (kicsiben) azt a békét, amit a kiotói zen kert áraszt.
Cikk forrása


ilyet szeretnék, csak a gong nélkül, mécsessel, kövekkel, és talán egy kis szobrocskával
Megvalósítandó project....

Nincsenek megjegyzések: