2013. március 19.

Kislány-szoknya leírása

Kicsit királylányos lett, mert ilyen szép tartása van, bár a fotó nem adja át teljesen azt a habos-babos érzést:

Nyilván az alsószoknya belevarrása, és az anyagok minősége adja meg a tartást.
Készítése: (106 cm)
1. Két téglalapunk lesz: egy a külső katicás anyagból, egy az alsószoknya anyagából.
Övrész: mindig a csípőből kell kiindulni: a centit a gyerek csípőjén körbefogjuk és hagyunk rá cm-t, hogy ha levesszük róla a szoknyát, akkor kényelmes legyen.
Magasság: amekkorát szeretnénk.
A szoknyák szélessége: ha az övrész dupla anyagát számoljunk, akkor egy szép ráncos szoknyát kapunk.
Varrásráhagyás nélkül nekem így alakult:
katicás anyag (fabrik with ladybug): 142*33 cm
belső szoknya (underskirt): 142*30 cm
övrész (belt): 76*7 cm

A szokásos módon készül:
- a szoknyaanyagot 4 oldalán cikkcakkozzuk, majd felvarrunk kb. fél-1 centit a két rövidebb oldalán és az alsó részen, aztán az alján újra felhajtjuk és levarrjuk -> így kb. 1,5- 2 centit vesztünk a magasságából
- az övrész téglalapjának 4 oldalát cikkcakkozzuk, és a rövid oldalain felvarrunk fél centit (ez azért kell, mert itt bújik ki majd a szalag.)
- katicás anyagra helyezzük az alsószoknya téglalapját, és felül összevarrjuk. Ezután ráncolhatnánk egy sima szoknyát úgy, hogy megfogjuk a szoknya végén lelógó 2 cérnaszál közül az egyiket, és visszatoljuk az anyagot finoman - de ez most nem lehetséges, hiszen jó vastag lett a két anyag összevarrása után a szoknya, ezért hajtogatni kell
- ráncolás: addig kell behajtogatni, ameddig el nem érjük az övrész hosszát (én 10 centinként kb. húztam egy vonalat, és jobbról és balról is ugyanakkora anyagrész hajtottam rá, letűztem gombostűvel. Mivel ez kevés volt, ezért minden hajtás közé tettem egy szimpla hajtást
- a gombostűk még benne vannak a hajtásokban, az övrészt ráhelyeztem a szoknya felső részére, rögzítettem, és levarrtam, gondosan ügyelve a hajtásokra
- így  mostmár van egy nagy kettős téglalapunk övvel, de nyitott. Össze kell varrni a két rövid oldalt. Én nemes egyszerűséggel összefogtam az egészítem, és így varrtam le, de vigyázni kell: az övrésszel kezdünk, ott varrunk egy picit, elvarrjuk, aztán kicsi kihagyás - ahol ki fog jönni a szalag-, és utána varrhatjuk végig.
- az övrészt most zárjuk le: visszahajtjuk a magasságának a felét, legombostűzzük és levarrjuk
- szalag: egy kb. 30-es gumi két végére varrok szalagot, ez lesz az öv
- befűzzük a szalagos gumit és készítünk az elejére egy kis masnit. Össze is varrtam az övvel (ott épp a gumirész van), hogy sose csússzon ki vagy el az öv.

Az alsószoknya aljára varrhatunk még tüllt is.

Nincsenek megjegyzések: